Návod na svetr v jednom kuse

Jsem moc ráda, že svetříky pletené v jednom kuse, u vás měly takový úspěch. Proto jsem pro vás připravila tento článek o postupu, jak takový svetřík pletu.
Chtěla bych upozornit, že nejsem žádná pletařka a návod je velmi laický.

Tento zelený kabátek je pletený z vlny Glorie na jehlicích 2,5. Dále bych chtěla upozornit, že kabátek se plete na ponožkových jehlicích (ty, co mají špičku z obou stran a jsou kratší).


Připravila jsem pro vás návod - rozpis. Chtěla jsem ho nakreslit se značkama, které se při pletení běžně používají. Začala jsem to rozkreslovat na kostičkovaný papír. I když jsem použila velikost A4, v polovině mi už nestačily kostičky a tak jsem se rozhodla pro tento, malinko nezvyklý rozpis. Ale myslím, že je i přehlednější. Tento rozpis je pouze pro prvních 16 řad - než se začne plést rukáv. Asi vám to v tuto chvíli nebude úplně jasné, ale po shlédnutí fotek pochopíte, co jsem myslela. Doufám.

Pletla jsem a průběžně fotila, tak snad to bude pochopitelné. Takže, tady jsou upletené dvě řady, po kterých se začne s nahazováním, které je dopodrobna rozepsané právě na mém návodu. Sice píši nahazování, ale jedná se spíše o rozplétání.


Takhle to bude vypadat po upletení 16ti řad. Je to vlastně celý hořejšek - jak díly, tak rukávy.



Tady jsme v momentě, kdy na pravé jehlici máme 10 ok předního dílu - ty na jehlici nějakou dobu zůstanou bez povšimnutí. Někdo si tato oka stahuje na zavírací špendlík, aby se mu jehlice nemotala. Můžete to tak udělat. Já osobně to nedělám, protože se mi pak nedaří bez problému je zase vrátit zpět.
Vezmeme si tři jehlice a na každé z nich si upleteme 5 ok, které budeme plést dokola. Vznikne nám z toho skvělý rukáv bez sešívání.


Tady jsem se pokusila o vyfocení začínajícího rukávu, který pleteme tak dlouhý, jak potřebujeme. Krásně se dá zkoušet panence na ruce. Po upletení požadované délky, ukončíme běžným způsobem a nit utrhneme.


Na této fotce je už jeden rukáv hotový. Nit jsem si navázala a pokračovala v pletení hladce právě k druhému rukávu.


Tady je znovu nafocen moment, kdy se připravujeme k upletení 3x5 ok na rukáv.

Když jsem pletla tento druhý rukáv, pokusila jsem se to všechno nafotit. Toto je fáze, kdy máme na 3 jehlicích 5 ok.


Detail.


No a takhle to vypadá, když spojíme rukáv dohromady. V tomto momentě to je trochu změť, ale po pár upletených řadách to je už pohoda. Hlavně, když se plete dokola, tak se plete jen hladce.


Pro představu jsem nafotila už kus upleteného rukávu.


No a když máte rukáv dostatečně dlouhý, tak ho běžným způsobem ukončíte.


V tomto momentě mám už druhý rukáv hotový.


Tady je vidět, kam si já přivazuji vlnu a teď už pletu jen na dvou jehlicích.


Tady jsou krásně vidět upletené rukávy. Všechny díly jsou na jedné jehlici. Takže opět odpadá sešívání dílů.



Pohled z rubu.


Když máme dostatečnou délku, opět ukončíme běžným způsobem.


V tomto momentě by jsme mohli vlnu utrhnout a provléknout posledním okem, ale to neuděláme. Pokud vyloženě nechcete! Já si oko nechávám na jehlici a začnu si nahazovat oka pro lem.


Takhle vypadá mé nahazování.


Já si dělám celý lem v celku.


Upletla jsem si asi jednu řadu a oka z prostřední jehlice přepletla na dvě.


Tadáááá a svetřík je hotový! Teď už jen začistit nitky, přišít knoflíky a je to. Protože používám ty malinké knoflíčky, ani se nepokouším o rozpočítávání dírek. Prostě knoflíčky přišiju a pak je prostrčím mezi pleteninou. V případě, že tak malinké knoflíčky nemáte, dírky si udělejte.



Posledních 5 dní mám strašnou, zaraženou rýmu, takže vůbec nevylézám ven. Chtěla jsem vám ale nafotit svetřík na panence venku. Poprosila jsem proto Adrianku, zda by mi panenku venku nenafotila.


Protože to pro ni byl velký a vážený úkol, hrozně ráda se ho zhostila.


Pro jistotu, jsem dala Adriance náš starý foťák.





Už se těším, až mi předvedete své upletené svetříky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Grace v ručně melírovaném tričku

Eugenia v modrém