Výlet na zámek Hrubá Skála s Hayden

Na toto léto jsem měla naplánované výlety do hradů a zámků, které se nacházejí tady u nás v Českém ráji. Já jsem na většině byla už před nějakým časem (když jsem chodila ještě do školy, což je už skoro 15 let) a tak jsem se rozhodla, že by bylo fajn navštívit je znovu a zjistit, co hrady a zámky návštěvníkům nabízejí. Jak už název napovídá, tentokrát jsme navštívili zámek Hrubou Skálu...





Zámek Hrubá Skála je vidět od silnice z Turnova na Jičín a je jedním z nejvýznamnějších turistických bodů v Českém ráji ze strany Turnova.


My jsme se vydali na zámek turistickým autobusem, který nám staví asi 50 metrů od našeho domu a jede až před zámek a pak pokračuje dál okolo Trosek až do Jičína. Zpátky jsme šli pěšky.


Tím, že jsme se vydali na výlet tak časně, měli jsme štěstí, že na zámku nebylo moc lidí a tak jsem mohla pořídit tyto fotky.


Zámek funguje jako hotel a tak ani nevím, zda se na něm dělají nějaké prohlídky. Nějak jsme se po tom nepídili. Asi před devíti lety se právě tady na zámku vdávala jedna kamarádka. Měla hostihu též na hradě a pak tady zůstali na svatební noc. To musela být romantika.


Pohledy z nádvoří, které bylo i často využíváno v různých pohádkách.






Vyfotila jsem vám i pár tabulek s informacemi o zajímavostech, které se pojí se zámkem.


Děti mi neustále lezly ke kraji skály, tak jsem byla nervózní jak pes. Sama trpím závratí a když se mi děti přiblíží k jakémukoliv zábradlí, tak jsem z toho šílená.




Velmi blízko zámku je i poměrně proslavené Adamovo lože, kde přespával princ Bajaja. Hrozně dlouho jsem tady nebyla a tak jsem byla v šoku, co z Adamova lože zbylo. Turisti ho téměř zdevastovali. Též jsem vám vyfotila tabuli a pak i samotné lože, co z něj zbylo.






Ze zámku jsme šli tradiční stezkou, bohužel i cyklo stezkou na hrad Valdštejn.


Na půli cesty je Arboretum, kde jsem se též zastavili.




Uvnitř arboreta je domeček s "průvodcem" a mnoha informacema právě o rostlinách a stromech, které se tam vyskytují.


Po cestě ze zámku na hrad je mnoho vyhlídek. Asi si dokážete představit, jak jsem šílela, když se mi děti opíraly o toto zábradlí.


Tentokrát jsme vzali na výlet Hayden, které jsem udělala zase mraky foteček, tak přeji příjemné pokoukáníčko.




























Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návod na svetr v jednom kuse

Grace v ručně melírovaném tričku

Eugenia v modrém