Rifle s kapsami - postup

Na Léni prosbu jsem se pokusila ušít a nafotit vám postup riflí s opravdovými kapsami.
rifle s kapsami


rifle s kapsami
Takto vypadá střih, který je kvůli kapsám trochu upravený. Na původní střih se podívejte sem. I když si už nejsem jistá, zda jsem ho také trochu neupravovala.

rifle s kapsami
Nastříhané díly. Opět jsem použila látku z mých starých kenveláckých kalhot, ale moc to nedoporučuji. Přeci jen, jeansovina z normálních kalhot je dost tvrdá.

rifle s kapsami
Nejdříve jsem si oentlovala nějaké části kalhot, ale v průběhu šití jsem trochu litovala, že jsem neoentlovala všechno. Jeansovina se dost třepí.

rifle s kapsami
Nejdříve jsem si trošičku, ale opravdu malilinko nastřihla látku v oblouku kapsiček, otočila dovnitř a ušila.

rifle s kapsami
Pro představu přikládám obrázek, jak to vypadá z rubu. Zjistila jsem, že když dělám ozdobné prošívání, je pěkné si navléknout tmavou nit dospodu. Pak to prošití pěkně vynikne.

rifle s kapsami
Dospodu se dají kapsičky.

rifle s kapsami
Takhle to vypadá z rubu. Projela jsem si to pak společně entlem, aby se mi kapsička chytla ke kalhotám.

rifle s kapsami
Sešila jsem přední díly. Jak je patrno, všechno je už oentlované.

rifle s kapsami
Dále jsem ozdobně prošila přední díl a vlastně vyšila poklopec. Když "vyšívám", tak to nezapošívám, nechám si delší nit, kterou pak navlíknu do jehly a provléknu do rubu, kde ji se spodní nití zauzlíkuju - alespoň třemi uzlíky.

rifle s kapsami
Tady jsem udělala trochu chybu, sešila jsem si k sobě zadní díly. Později jsem pochopila, že to musím zase rozpárat, takže zadní díl sešívejte až na úplný konec. Ale. Na zadní díl jsem si nakreslila křídou kapsičku, pak jsem přiložila druhý ZD, tím se mi kapsa obtiska na druhý díl. To mi zaručovalo, že budou kapsy alespoň trochu stejné a budou ve stejné výšce.

rifle s kapsami
Obtisknuté kapsy. Jen je potřeba linii ještě trochu zvýraznit.

rifle s kapsami
Pak můžeme "vyšít" kapsičky. Dělám to strašně pomalu, skoro nešlapu na pedál a točím kolem.

rifle s kapsami
Takhle to vypadá z rubu. Já jsem měla stále sešité zadní díly, hned vzápětí jsem zjistila, že to tak být nemělo.

rifle s kapsami
Sešila jsem boční švy a také udělala ozdobné prošití.

rifle s kapsami
Pak jsem přišila pásek, který jsem si naměřila podle délky sešitých dílů - je lepší ho mít o trochu delší a při přišívání pásek natahovat. To aby pak tolik neodstával, ale jak jsem měla tvrdou látku, tak to stejně odstává - ale určitě méně.

rifle s kapsami
Otočila a rovnou ozdobně přišila.

rifle s kapsami
Takhle to vypadá z rubu.

rifle s kapsami
Dalším krokem je začištění spodního okraje kalhot.

rifle s kapsami
Tentokrát jsem už mohla sešít zadní díly a vnitřní stranu kalhot. - pohled zezadu.

rifle s kapsami
Pohled zepředu - pak už jen stačí přišít patent a kalhoty jsou hotové.


Tak snad jsem to popsala tak, aby jste to všichni pochopili. Kdyby jste měli nějaké dotazy, tak se určitě zeptejte.


Hotové rifle vám představuje naše Melanie.
rifle s kapsami


rifle s kapsami


rifle s kapsami


rifle s kapsami


rifle s kapsami


rifle s kapsami


rifle s kapsami

Chtěla bych ještě upozornit! Je vždy lepší použít střih, který máte vyzkoušený a o kterém víte, že dobře sedí. Aby jste si všechno ozdobně neprošili a pak nezjistili, že kalhoty nesedí. To by byla škoda.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návod na svetr v jednom kuse

Grace v ručně melírovaném tričku

Eugenia v modrém